Getest: Play & Go Speelmat en opbergzak

IMG_5639

Opruimen met een peuter in huis is net zoiets als dweilen met de kraan open, als de ene hoek netjes is dan ligt er ergens anders alweer een spoor van spulletjes op de vloer. Spelen is belangrijk voor de ontwikkeling van een kindje, met verschillende objecten oefenen ze hun vaardigheden. Nu hoeft dat niet altijd speelgoed te zijn, mijn kleintje vind mijn collectie vershoudbakjes minstens even interessant als haar eigen speelgoed en de maatschepjes met Amerikaanse inhoudsmaten zijn ook heel erg leuk om mee te spelen.

Of het nu echt ‘speelgoed’ is of niet, het wordt toch af en toe wel erg rommelig en ik ben er nog niet echt in geslaagd om de kleine meid het principe van opruimen bij te brengen. Alle hulp die ik daar dus bij kan krijgen is welkom en ik heb nu wel een heel leuk opruimhulpje gevonden.

IMG_5658

Ik zal het maar toegeven, ik viel vooral voor het enorm vrolijke printje van roze flamingo’s op een mintgroene achtergrond, ik ben dol op mintgroen en ik ben dol op flamingo’s dus dat was al een win-win situatie. Nu is deze speelmat niet alleen leuk om op te spelen, als je aan het koord trekt veranderd de mat in een opbergzak! Als je niet veel tijd hebt om op te ruimen maar toch even al het speelgoed van de vloer wilt hebben dan leg je alles op de mat, koord aantrekken en hoppakee, al het speelgoed is netjes opgeruimd.

Er zit wel een kleine maar aan dit verhaal, door het grote oppervlak van de mat moet je wel even flink aan de koorden trekken en als dreumeslief het niet eens is met je poging tot opruimen en ook aan de mat trekt dan werkt het niet heel soepeltjes maar de aanhouder wint zal ik maar zeggen.

IMG_5669

Toen ik de Play&Go uit de verpakking haalde en op het terras legde (het stevige materiaal leent zich prima voor alle oppervlakken, zowel indoor als outdoor) begonnen de teckels er direct enthousiast op te spelen, het werd een flinke worstelpartij en hoewel ze best scherpe nageltjes hebben was er niks van terug te zien op de speelmat. De speelmat is gemaakt van stevig en duurzaam katoen, fijn dat hij wel tegen een stootje kan.

De speelmat heeft een royaal oppervlak met een diameter 140cm, dat is ruim voldoende voor één of twee peuters (of in mijn geval een peuter en een teckel die de wacht houdt) en een flinke lading speelgoed. Door de royale afmeting kan er ook vrij veel speelgoed in de opbergzak. Jef, de grote Lilliputiens hond past er zelfs in zijn geheel in, voor de foto heb ik zijn hoofd maar uit de zak gelaten dat staat iets gezelliger maar zijn lieve hoofd met grote flaporen past er met gemak ook in.

IMG_5676

Deze speelmat met handig extraatje krijgt van mij een dikke voldoende, het enige minpuntje is misschien dat je vrij hard aan het koord moet trekken om de zak dicht te trekken maar anderzijds is dat natuurlijk ook wel weer veiliger, zo kan je kleintje niet verstrikt raken in het koord. Uiteraard is het zaak altijd in de buurt te blijven en op te letten met dergelijke items maar dat spreekt voor zich.

Als de mat vuil is dan kan hij gewoon op lage temperatuur in de wasmachine, Play& Go adviseert een kopje azijn bij de was te doen maar de wasmachine stond hier al te draaien toen ik daaraan dacht. Ik had een kleine hoeveelheid vloeibaar wasmiddel gebruikt en de mat kwam stralend schoon uit de machine. Nu heeft de mat met flamingoprint vrij zachte kleurtjes dus voor de fellere kleurvarianten is dat kopje azijn misschien wel een heel goed idee. Na het wassen hang je de mat te drogen aan het droogrek (de mat mag niet in de droger) en dan er kan weer volop gespeeld worden op de mat.

Ik weet nu al dat ik hem ook zeker mee ga nemen naar ons vakantieadres want daar hebben we een houten veranda. Misschien is hij ook wel handig voor mee naar het strand? Hop alle speeltjes en losse spulletjes erop, koord dichttrekken en in de bolderkar. Het zand schudden we er bij de stacaravan wel weer af en als we de pech hebben dat het een dagje regent in Italië dan leggen we hem gezellig binnen in de stacaravan, dan zorgt de vrolijke print voor een tropisch zomergevoel.

IMG_5699play

De Play&Go speelmat/opbergzak is onder andere verkrijgbaar bij Blabloom, één van mijn favoriete webshops en op gebied van kinder en babyspulletjes eigenlijk wel mijn nummer één. Voor het bezoeken van de winkel moet ik echt altijd wel even de tijd nemen want ze hebben ontzettend veel leuke spulletjes, van speelgoed tot verzorging en de dames van Blabloom houden erg van duurzaam en dat zie je terug aan het assortiment.

De overzichtelijke webshop is ook een aanrader, de verzending is netjes en snel en bovendien gratis naar Nederland en België bij besteding vanaf €50. Mocht je toch iets willen retourneren dan kan dat binnen 365 dagen (nee dat is geen grapje) via het bijgeleverde retouretiket.

Onlangs ontdekte ik weer een nieuw handigheidje in de webshop, als je een vraag hebt over een product dan kan dat heel gemakkelijk via de “stel een vraag” button op de productpagina, je krijgt dan heel snel per e-mail een persoonlijk antwoord op je vraag. Heel erg fijn en simpel! Ik ga nog even shoppen, ik heb nog een zwemluier, zonnecrème en wat bestek nodig voor mee op vakantie.

IMG_56901

PS. Hieronder nog een paar leuke printjes van de Play&Go speelmat/opbergzak, je vind een overzicht van het complete assortiment in de Blabloom webshop

playgozak

