Goed gebotteld

thermosfles-klein-krnwtr-lavendel

Water drinken is een goede gewoonte, ik geef vooral de voorkeur aan water omdat ik calorieën liever eet in plaats van drink en als ik voldoende water drink voel ik mij gewoon beter in mijn vel zitten. Thuis drink ik kraanwater uit een Brita filterkan, het water is zo zachter van smaak en een ander voordeel vind ik dat ik zo een beetje zicht heb op de hoeveelheid water die ik drink. Als ik twee kannen heb leeggedronken dan heb ik die dag voldoende water gedronken.

Onderweg water drinken is weer een ander verhaal, ik wil eigenlijk altijd wel een flesje water bij de hand hebben maar ik ben gestopt met het kopen van plastic flesjes water. Niet dat er iets mis is met de inhoud, maar de verpakking, of die nu gerecycled wordt of niet, levert toch heel veel afval op. En ook het recyclen van de kleine flesjes vraagt om brandstoffen en water, en dan komt daar ook nog eens het transport bij. Ik koop eigenlijk alleen nog flessenwater op de vakantiebestemming maar dan koop ik zo groot mogelijke flessen en vul dan een drinkflesje die ik meeneem naar het strand. De lege plastic flessen breng ik altijd braaf naar de speciale plastic container op de camping. Ik denk al een tijdje na over de aanschaf van een RVS waterfles voor onderweg en op vakantie en ik heb een paar hele mooie exemplaren van KRNWTR op het oog.

krnwtr2

De oprichters van de Nederlandse firma KRNWTR ergerden zich ook aan de grote hoeveelheden plastic die veroorzaakt wordt door plastic flesjes en steunen met hun onderneming de plastic soup foundation door een deel van hun omzet te doneren maar ook door het drinken van kraanwater aan te moedigen en makkelijker te maken. Met het stylish glaswerk, de handige waterflessen en een prachtig watertappunt van duurzaam hout en roestvrij staal (hij is echt erg gaaf) is er eigenlijk geen excuus meer om te kiezen voor flessenwater.

De BPA-vrije RVS drinkfles van KRNWTR is er in 3 verschillende formaten (400, 500 en 800ml) en er is ook een thermosfles met een inhoud van 400ml. De thermos is verkrijgbaar in de kleuren lavendel, peach, mint en zwart. De drinkflessen zijn in heel veel mooie kleurtjes verkrijgbaar, het zorgt bij mij voor een spontaan gevalletje keuzestress want er zitten heel veel mooie kleurtjes tussen. Voor de sportievelingen is er ook een speciale sportdop in diverse kleuren, zo kan je je fles customizen. Ik twijfel nu tussen de mintgroene en peachkleurige thermos en de gele of mintgroene waterfles…. De producten van KRNWTR shop je via de KRNWTR webshop 

krnwtr221

 

 

