Pure kids kinderservies van bamboe

IMG_2335

Als mama streef ik ernaar mijn kindje in optimale omstandigheden groot te brengen en de blootstelling aan mogelijk schadelijke chemicaliën zoveel mogelijk te beperken. De laatste jaren is er nogal een discussie gaande over melamine, servies en bestek van melamine is enorm sterk en heeft een lange levensduur maar als je er warme gerechten of dranken in serveert kunnen er schadelijke stoffen in je voeding terechtkomen en dat wil je dus niet als je net een biologische maaltijd voor je kleintje hebt bereid. En stiekem worden er heel veel kinderserviesjes van melamine gemaakt….

Maar wat is dan het alternatief? een porseleinen wedgwood bordje aan je baby geven die net aan het ontdekken is dat dingen van tafel gooien spannend is is niet echt een goed plan, maar die melamine serviesjes voor warme maaltijden schiet dus ook niet op. Het duurzame alternatief zijn serviesjes van bamboe en de serviesjes van Pure kids zijn niet alleen leuk om naar te kijken ze zijn ook nog eens toxic free. Ze zijn er in 7 leuke designs en zijn verpakt in een mooie basic kartonnen doos zonder onnodige poespas.

IMG_2351

De vrolijke serviesjes zijn vrij van BPA en PVC (ook twee beruchte bestanddelen die je beter kan vermijden) en mogen op lage temperatuur in de vaatwasser. Het enige nadeel is dat ze kwetsbaar zijn in verhouding tot melamine, mijn mini heeft al een beker en twee bordjes dusdanig hard door de eetkamer gegooid (wie weet zit er later een gouden medaille discuswerpen in) dat ze zijn gesneuveld. Maar die fase zijn we gelukkig voorbij dus hopelijk blijft het bij die ongelukjes. Ik ben in ieder geval erg tevreden over deze leuke sets van Pure kids. Ik heb de bij en kikker geshopt en word er elke keer weer vrolijk van.

Pure kids is verkrijgbaar bij diverse babyspeciaalzaken en webshops zoals persoonlijke favorieten Blabloom, Eco Kids en Green jump. Ik shopte deze serviesjes bij Blabloom. Blabloom heeft naast een webshop ook een hele mooie winkel die echt een bezoekje waard is. Je vind er alles voor je kleintje of het nu gaat om verzorging, voeding, dragen of spelen. Ik kom er nooit met lege handen buiten….

IMG_2338

 

