Ecofabulous schoonmaken

IMG_3835

Ik probeer zo bewust mogelijk om te gaan met energie en afval, hier in het gezin worden ze soms gek van mijn obsessieve drang om het afval te scheiden (kunststof, pmd, glas, papier, chemisch afval, ja zelfs een leeg flesje nagellak gaat apart naar de stort, composteerbaar afval en huisvuil, het heeft allemaal een aparte bestemming) maar eigenlijk lette ik nooit echt op de middelen waarmee ik het huis schoonmaakte tot ik in verwachting raakte. Ik werd ineens een beetje angstig van alle chemicaliën die overal maar in verwerkt worden maar dat in combinatie met een lichte vorm van smetvrees is niet handig want ik wou alles wel goed schoon hebben.

Toen kwam ik terecht op de website van Big Green Smile, een walhalla voor ecofabulous (huis)vrouwen die het aantal chemicaliën in hun leven drastisch willen verminderen en meer natuurlijke keuzes willen maken. Op Big Green Smile vind je niet alleen producten voor de schoonmaak maar ook een ruim assortiment aan verzorgingsproducten waaronder make-up en beauty, fijne zachte smeerseltjes voor tijdens de zwangerschap en voor je baby. Maar nu eerst door met de schoonmaakbrigade.

IMG_3839

Ik heb wat producten van Method en Ecover getest en ben echt enorm tevreden, de Ecocver producten kon ik al omdat er in een babybox een miniatuur afwasmiddel zat maar ik was nog niet bekend met de producten voor de was. Method was voor mij nog onbekend maar inmiddels staat mijn keukenkastje vol Method producten.

Method schoonmaakproducten bevatten geen chemische giftige ingrediënten maar bestanddelen uit planten, zelfs de verpakking is ecofabulous verantwoord want deze bestaat uit maïs en andere biologisch afbreekbare bestanddelen. De flinke Method flacons bevatten 828ml tegen 500ml die de flacons van reguliere allesreinigers (zoals Dettol) bevatten. De producten zijn effectief door krachtige formules met natuurlijke oppervlakte-actieve stoffen die het vuil ontbinden en verwijderen op veilige wijze.

IMG_3841

De Method keukenspray is echt een briljant product, ik ben geen poetsprinses maar van de geur van deze spray alleen al word ik meteen vrolijk en hij maakt korte metten met vet en vuil in de keuken, zelfs mijn 6 pits gasfornuis is binnen no-time lekker fris en schoon. Ik heb inmiddels groot ingeslagen en ben ook al fan van de badkamerspray met frisse munt en de handzeep met grapefruit (die mijn handen zelfs na tig keer wassen niet uitdroogt). Dit zijn echt producten die het leven makkelijker maken.

Meer info over Method vind je op www.methodhome.nl en www.methodhome.be  en de producten shop je makkelijk online via Big Green smile.

IMG_3845

In veel producten worden onnodige chemische stoffen toegevoegd waaronder middelen die een product meer laten schuimen. Ik probeer deze al tijden te vermijden in mijn beautyregime maar ze zijn ook volop aanwezig in schoonmaakmiddelen omdat schuim een beetje gelijkstaat aan schoon. Dit is echter een fabeltje maar toch denken we dat iets heel erg moet schuimen wil het zorgen voor een kraakhelder resultaat. Het is al vervelend genoeg dat al die stoffen in het water terechtkomt maar je wil ze al helemaal niet op je huid hebben.

Bij Ecover bannen ze de onnodige schadelijke stoffen uit hun producten en hebben plantaardige ingrëdienten altijd de voorkeur, zo maken ze gebruik van essentiële oliën van onder andere lavendel en sinaasappelschil voor de geur en zelfs de verpakking is 100% plantaardig en gemaakt van suikerrriet. Ecover bewijst bovendien dat een volledig natuurlijk oppervlakte-actieve stof (Eco-surfactant) een echte krachtpatser is als het gaat om het bestrijden van vuil en vlekken.

Het afwasmiddel en de allerreiniger zijn fijn in gebruik en hebben een zachte milde geur maar ik word vooral heel erg blij van de producten voor je wasgoed. De vlekkenverwijderaar is een musthave voor elk huishouden waar wel eens geknoeid word. De tere weefsels van je was blijven intact en de vlek is na het wassen verleden tijd. De eerste testcase was mijn witte tafelkleed na een gezellig etentje, zelfs heftige vlekken van de heerlijke scampi’s in een kruidige rode saus waren volledig verdwenen. Nu zijn het vooral lekkages van de luiers die zorgen voor heftige vlekken in de kleine schattige babykleertjes en ook die vlekken zijn zelfs na een kort programma uit haar kleertjes verdwenen.

De Ultra gel is een geconcentreerd product dat zorgt voor een kraakheldere was en de wasverzachter verzorgt de tere weefsels van delicate stoffen. Meer over Ecover ontdek je op www.ecover.com

IMG_3853

Mijn flesje vlekkenverwijderaar is nog lang niet leeg maar ik ga vast en backup bestellen en bestel er meteen eentje mee voor mijn moeder. Mijn method voorraad kan ook nog wel even mee (het voordeel van de flinke inhoud van de producten) Als ik dan toch bezig ben shop ik bij Big Green Smile meteen wat verzorging voor mijn kleine meid en misschien ook een nagellakje voor mijzelf?

BigGreenSmile

