Lombardia Hot drinks

IMG_6302

Anderhalve liter water drinken is niet mijn hobby op koude dagen, ik drink liever een grote mok (kruiden)thee dan een flauw watertje. Alhoewel ik drink liever de hele dag cappuccino’s en warme chocomel met slagroom maar met bikini season in het vooruitzicht is dat allesbehalve een strak plan.

Toen het persbericht van Lombardia hot drinks mijn mailbox binnenrolde was ik ook direct nieuwsgierig. Lombardia is een zaak in Antwerpen waar je terecht kan voor natuurlijke voedingsmiddelen maar je kan er ook een hapje eten, van ontbijt tot snelle snack (ook vegetarisch en glutenvrij en uiteraard zijn alle ingrediënten bio, check hier de veelzijdige menukaart). Terug naar Gingerlove, de alter ego van de artisinale gemberthee die bij Lombardia geschonken wordt. Veel klanten van Lombardia verkiezen een mok dampende gemberthee boven hun vaste shot cafeïne bij de lunch. Het drankje werd zelfs zo populair dat de bedenker van deze bijzondere drank besloot om er een variant voor thuis van te maken: Ginger love.

Gingerlove is zowel een opwekkend aperitief als een lekker ontspannen digestief en de Ginger love sachets zijn ook nog eens makkelijk om mee te nemen. Men neme een mok, een sachet Ginger love en wat kokend water, even roeren en je bent klaar voor de start. Ook in de zomermaanden kan je Ginger love gewoon drinken, alleen dan voeg je er koud water en crushed ijs aan toe voor een verkoelende energieshot.

IMG_6306

Ginger love is een opwekkende mix van gember en bio citrus en zit vol antioxidanten, geeft energie op natuurlijke wijze en is daarnaast cafeïne vrij (fijn dus als je tijdens je zwangerschap behoefte hebt aan een opwekkend drankje maar de koffie moet laten staan.

Ginger love zou daarnaast goed zijn tegen maagpijn, misselijkheid (al moet je natuurlijk wel iets met gember hebben anders wordt het volgens mij alleen maar erger…) verkoudheid (scheut rum erbij en je hebt een ondeugende grog) en de vertering. Gember werkt ook verwarmend, ideaal voor koukleumpjes dus. Ginger love is een pittige mix van gember en citrusfruit, bij de eerste slokjes is het even wennen maar de gember geeft de citrusvruchten echt een kick.

Lombardia Hotdrinks 3 smaken

Naast Ginger love zijn er ook twee andere instant warme dranken verkrijgbaar, Green apple is een combinatie van Bio Matcha groene thee en Bio appel. De wat zurige drank doet mij heel erg denken aan de typisch Turkse thee met de smaak van friszure appels. Door de Matcha is de drank rijk aan antioxitanten en krijgt je metabolisme een flinke boost.

Coconut vibtrations is een mix van wilde kokosnoot en bio ananas en smaakt gewoonweg vreemd. Ik ben dol op de combinatie kokos en ananas maar dan het liefst op een zonnig terras aan het strand. Deze warme variant zit vol gezonde vezels maar ik vind de smaak echt een beetje clashen met het feit dat het een warm drankje is.

Kortom, ik vod de Ginger love en Green apple Matcha voor herhaling vatbaar maar de kokos ananas not so much. Het is een lekkere afwisseling met mijn standaard kruidentheetjes.

Check de Ginger Love website voor de online shop en verkooppunten van deze ‘hete’ Belgische drankjes.

IMG_6308

 

