WK Ready?

wk

Ik zal het maar gewoon in de groep gooien…Ik heb he-le-maal niets met voetbal, zero, noppes nada. Dus nu de WK gekte is losgebarsten moet ik nodig op zoek naar rust en afleiding want al die drukte daar heb ik niets mee. Liever trek ik mezelf terug en zoek een rustig plekje op om een lekker boek te lezen of ga wat drinken met vriendinnen die ook niets om de voetbalgekte geven.

Doe jij wel gezellig mee aan de WK-mania of neem je ook liever de tijd voor jezelf? Hoe dan ook, ik wens je een WK toe dat je verwachtingen (in welke vorm dan ook) zal overtreffen. Nieuwsgierig hoe ik het WK plan door te komen? Kijk mee en misschien zit er voor jou ook een geschikte suggestie tussen 😉

films2

Een fijne film of tv serie kijken is een perfecte manier om even te relaxen, helemaal als manlief buitenshuis de wedstrijd gaat kijken. Ik vind het af en toe heerlijk om ook eens baas over de afstandbediening te mogen zijn en als dat het geval is zet ik meestal een leuke film of serie op. Onlangs zijn seizoen 2 van Revenge en Once Upon a time uitgekomen en de film Saving Mr Banks is ook een echte aanrader. Oz, The great and powerful kwam vorig jaar al uit op DVD maar mocht je die nog niet gezien hebben, ga dat dan zeker doen. Deze series en films bestel je gemakkelijk via bol.com.

Net zo betoverend en meeslepend als Oz is Maleficent die nu in de bioscoop draait. Angelina is meesterlijk als de bedrogen elf Maleficent die bekend staat als slechterik maar eigenlijk een hart van goud heeft, het moet alleen even ontdooien. Over ontdooien gesproken, Frozen is ook op DVD en Blu-Ray verkrijgbaar, misschien een beetje gek om tijdens de zomer een film over ijs en vrieskou te kijken maar op een hele hete zomerdag kan het misschien wel verkoelend werken. Het vervolg op The Muppets draait deze zomer ook in de bioscoop, inmiddels heb ik Maleficent al twee keer gezien dus ik denk dat het tijd word om de Muppets te gaan zien. Trouwens, naar de bioscoop gaan als het nationaal elftal speelt is enorm relaxed, alle plaats van de wereld en airco. Hapje en drankje erbij en je ontspannen avond kan beginnen.

films23

Als het weer wat minder is het ook een fijn plan om jezelf op te sluiten in de badkamer en jezelf te verwennen op een lekkere uitgebreide Spa behandeling thuis. Maria Galland lanceerde onlangs een nieuwe Soin Silhouette Spa productlijn die bestaat uit diverse producten waarmee je jezelf thuis een heerlijke SPA behandeling kan geven. Vooral de 439A Essence minceur die de lichaamscontouren aanspant en energie geeft aan lichaam en geest is een feestje. Dit product mag je in bad gebruiken of rechtstreeks op de huid, een lauwwarm bad heeft mijn voorkeur.

spa

Als ik dan in bad lig maakt een lekker boek het verwenmoment compleet. Ik heb een nogal uiteenlopende smaak wat boeken betreft en lees ook alles door elkaar. Ik kan gerust een bakboek als Tarte Tatin lezen alsof het een roman is en lees ook graag spirituele boeken. Spirituele boeken kunnen wel eens wat lastig te lezen zijn maar de kunst is om gewoon door te zetten dan kom je er vanzelf in, er staan altijd wel dingen in waar je iets mee kan.

Als voorbereiding op de zomervakanties probeer ik altijd mijn Italiaans een beetje op te schroeven, momenteel ben ik bezig met Italiaans voor Dummies en die is wel erg praktisch maar ik zou graag mijn kennis wat willen verdiepen dus ben ik erg benieuwd naar de taalcursussen van Prisma.

Een fijne roman is altijd goed voor ultieme ontspanning, even wegdromen naar een andere wereld kan een mens goed doen. Ik ben niet zo van de thrillers maar maak een uitzondering voor de boeken van Charlaine Harris, haar boeken zijn de basis voor de cultserie True Blood en ook haar boeken verslind ik. Dol op glitter en glamour en Hollywoodschandalen? Dan zijn de boeken van Jackie Collins iets voor jou, één nadeel, ik weet inmiddels niet meer welke titels ik nou wel en niet gelezen heb want de boeken draaien voornamelijk om de invloedrijke familie Satangelo…handig dat je dus vertrouwd raakt met de personages maar niet als je net als ik een wat slecht geheugen hebt. Ik kan soms films kijken en bij de laatste scene tot de conclusie komen dat ik de film al eens gezien heb…

Mooie romans die ik voor deze zomer op mijn leeslijstje heb staan zijn De zomer van mijn leven, Droomeiland, De laatste dans, Een prachtige dag, Het gouden licht en dochter van de imker. Van Santa Montefiore heb ik enkel nog In de schaduw van het palazzo gelezen maar de romantiek in combinatie met een vleugje mystiek smaken naar meer. Deze titels zijn verkrijgbaar bij de boekhandel en via bol.com 

boeken

Lekker in het zonnetje naar muziek luisteren of youtube filmjes kijken vind ik ook een fijne manier om te ontspannen, om het gejuich en boe-geroep niet te horen is de Sennheiser Momentum on ear headphone een uitkomst. Kristalhelder geluid en stylish comfort. Met deze prachtige hoofdtelefoon kom je het WK wel door en mocht manlief te lang doorzeuren over alle voetbaltoestanden, zet de hoofdtelefoon dan gewoon op als hij over voetbal praat. Hij zit comfortabel genoeg en dempt al het omgevingsgeluid. Zalig!

SENNHEISER_MOMENTUM_ON_FRONT_PINK_EUR199

Wat maakt in het lome avondzonnetje muziekjes luisteren compleet? Een lekkere cocktail natuurlijk al ben ik gewoonlijk te lui om al die diverse siropen in huis te halen. Maar nu heb ik geen excuus meer want Sodastream heeft de Night Spirit siropen, verschillende smaakjes siroop waarmee je perfect een snelle en smakelijke cocktail maakt met of zonder alcohol. Ideaal voor een gezellig avondje met vriendinnen. Mijn favorieten zijn de Piña Colada, Hugo en Strawberry daiquiri.

sodastream1

Uiteraard kan je de uren tijdens de WK wedstrijden ook vullen met praktische en nuttige zaken zoals de strijk (met de nieuwe Philips PerfectCare stoomstrijkijzers gaat het echt een stuk sneller) of lichaamsbeweging, met een uurtje yoga of pilates per wedstrijdavond hoop ik tegen de vakantie net wat strakker in mijn vel te zitten en dan neem ik na het sporten een lekkere cocktail om mezelf te belonen. Proost!
sodasteam

